н михайлова емоційне виховання учнів на уроках української літератури

Н. Михайлова у статті «Емоційне виховання учнів на уроках. української літератури» зазначає, що метою вивчення літератури в школі має бути не тільки засвоєння учнями художніх цінностей, створених засобами мистецтва слова, не тільки формування гармонійно розвиненої особистості, патріота своєї держави, «…а й передовсім виховання людини співчутливої, справедливої, милосердної» [4, с. 44]. Отже, найбільш сприятливим для формування духовного світу учня є урок літератури. Адже він включає в себе можливість на прикладі життєпису автора та дій головного героя показати позитивні або ж негативні якості особистості, тим самим правильно сформувати духовні цінності.


«Виховання в учнів загальнолюдських цінностей на уроках української літератури ». Часто учні сприймають літературу просто як один із навчальних предметів, мало пов’язаних із повсякденним життям. Але відома така думка, що література – це підручник життя. Народна мудрість застерігає: «Краще вчитися на чужих помилках, ніж на своїх», «Не повторюй чужих помилок». Художня література — це підручник життя, який дає нам історичні знання, формує світогляд, впливає на морально-естетичне самовдосконалення. Значною проблемою сучасності є духовне спустошення, байдужість, брак любові, відсутності мрій і план.


УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА. Андрусенко В. Диспут на уроці літератури в гуманітарній парадигмі виховання //Дивослово. – 1999. – N4. – с.38 – 42. Михайлова Н. Емоційне виховання учнів на уроках української літератури //Дивослово. – 1999. – N7. – с.44 – 45. Пультер С. Життєпис письменника на уроках літератури в старших класах/С. Пультер, К. Колесник //Укр.мова і література в школі. – 1999. – N4.


Для того, щоб урок української літератури сприяв розвиткові відтворюваної та творчої уяви особистості, збагаченню емоційного світу, рекомендується поєднувати різноманітні методи та прийоми: ігри та завдання, що сприяють оволодінню прийомами міжособистісного спілкування, які розвивають вербальні та невербальні засоби комунікації; дискусії, рольові ігри, елементи психодрами; завдання, що сприяють підвищенню самооцінки та приводять до відчуття власної цінності, впевненості у собі; релаксаційні вправи для зняття психологічної напруги


Підготувала: вчитель зарубіжної літератури, української мови і літератури. КЗШ №41. Дзятко Світлана Валеріївна. Література – це той предмет естетично-гуманітарного циклу, який має для цього величезні можливості. В.Сухомлинський зазначав: «Читання, як джерело духовного збагачення, не зводиться до уміння читати; цим вмінням воно тільки починається. Для реалізації морально-етичного виховання на уроках літератури проводжу бесіди, дискусії, дослідження, проблемні питання, рольові ігри, які дозволять у невимушеній атмосфері розмірковувати про справжні загальнолюдські цінності. Ми вчимося у героїв улюблених творів різних почуттів: радості і печалі, захоплення і смутку.


Ця властивість емоційного впливу літератури, аж до потрясіння є обов’язковим елементом навчального процесу. Нестандартні уроки вимагають ґрунтовної підготовки, врахування різних факторів, зокрема рівня сформованості умінь і навичок школярів, їх вікових особливостей та інтересів. Уроки - мандрівки сприяють не тільки розширенню і поглибленню знань школярів, а й їх саморозвиткові, адже учні знайомляться з критичною літературою про письменника, читають твори, не передбачені програмою, на власний розсуд компонують свої виступи перед однокласниками. Згадаймо своє дитинство. На своїх уроках стараюся привити учням кращі моральні принципи майбутнього будівника вільної України.


2 Засоби і способи розвитку емоційного інтелекту учнів на уроках художньої культури Вчитель Заболотнюк М.Г. 3 У сучасних умовах розвитку суспільства емоційний світ дитини виступає важливою спонукальною силою як вразливий та залежний від оточення. Література – форма художньої діяльності людини, яка естетично опановує світ через слово. Кінематограф - це синтетичний за своє природою вид мистецтва, який поєднує в собі елементи літератури, театру, живопису, музики, хореографії. Кіномистецтво дає можливість безпосередньо відображати дійсність у її просторово-часовій єдності, зображає дійсність рухомою, динамічною.


Алексєєва, Т. Ф. Естетичне виховання на уроках літератури в процесі сприйняття художнього твору [Текст] / Т. Ф. Алексєєва // Зарубіжна література в школах України. – 2007. – № 6. – с. 9-11. Алехин, А. Д. Изобразительное искусство. Гагарін, М. Критерії добору української народної казки для виховання морально-естетичних почуттів [Текст] / М. Гагарін // Початкова школа. – 2006. – № 1. – с. 55-58. Михайлова, Лариса Миколаївна Виховання естетичної культури старшокласників (на матеріалі творів світового мистецтва) [Текст] : автореф. дис. на здоб. наук. ступ. канд. пед. наук : 13.00.07 - теорія і методика виховання / Михайлова Лариса Миколаївна ; Ін-т проблем виховання АПН України. – К., 2001. – 20 с.


Києва, учитель-методист; Н. В. Михайлова, учитель української мови і літератури ліцею «Наукова зміна» м. Києва, учитель-методист; Г. О. Усатенко, голова Громадської ради при МОН України, доцент Інституту філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка; Н. М. Панасенко, старший науковий співробітник лабораторії вікової психофізіології Інституту психології імені Г.С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. На уроках літератури рідного краю пропонуємо також включати художню творчість ровесників. Отже, навчально-виховний процес уроків української літератури передбачає.


Сучасний урок української літератури в основній і старшій школі та його конструювання буде ефективним, якщо: – змінити стереотип професійно-фахового мислення вчителя літератури про формування літературної компетентності учнів-читачів як суб’єктів педагогічного процесу; – здійснити вивчення літературних тем у режимі учіння, текстоцентризму під час роботи учня-читача з художнім твором, літературно-мистецьким матеріалом; – забезпечити діалогові відносини суб’єктів компетентнісно-діяльнісного уроку української літератури в.


Національне виховання учнів на уроках. української мови і літератури. Для нинішнього покоління українців освіта, загальна культура, духовність, національна самосвідомість - надзвичайно важливі сфери.Найголовніше завдання вчителя – це формування в школярів національної гідності і гордості за свою землю, народ, батьківщину, усвідомлення себе представниками державної нації, носіями незалежності і державності.Національне виховання – факт цілісного формування особистості, що відображає систему поглядів , переконань, ідеї, ідеалів, традицій, звичаїв, покликаних формувати свідомість і цілісність оріє.


Вагомим доповненням до цього циклу є уроки української мови, української та світової літератури, на яких учні засвоюють багатство і красу рідної мови, знайомляться з шедеврами рідної та світової літератури. На уроках природничо-математичних дисциплін відкриваються великі можливості використання краси природи, формування бережливого ставлення до неї. Краса фізики і математики полягає в логічній чіткості наукових побудов і доведень, чіткості їх структури. На уроках фізичного виховання учні вчаться красиво і правильно триматися й ходити. На розв'язання завдань естетичного виховання спрямована також позакласна виховна робота.


Проблемою духовного виховання учнів на уроках української літератури займалися такі вчені-методисти як: Цимбалюк Л.М., Бугайко Т.Ф., Мірошниченко Л.Ф., Степанішин В.Р., Пасічник В.А. Степанішин В.Р. зазначає, що нові підходи до викладання українського мистецтва слова ґрунтуються на загальній концепції літературної освіти, себто на філософських, історичних естетичних, літературознавчих і мовних засадах. У процесі роботи на уроках літератури ставляться завдання, пов'язані з духовним вихованням учнів, - розуміння учнем мети і сенсу буття, красу людської душі, природи, творів літератури, моральних ідеалів письменника.


Патріотичне Виховання на Уроках української мови та літератури. Ксенія Омельчук, вчитель української мови та літератури, загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів с. Хащувате Гайворонського району Кіровоградської області. Анотація. Справжній урок літератури – це урок виховання громадянськості, почуттів добра і краси, утвердження високих моральних ідеалів, формування гармонійно розвиненої особистості, активної життєвої позиції учня. Завдання учителя словесника полягає в тому, щоб засобами художнього слова зуміти знання перетворити в переконання, зробити ці ідеї осмисленими, усвідомленими, глибоко продуманими.


Виховання, духовне виховання, духовність, уроки української мови та літератури. Розкрити особливості духовного виховання на уроках української мови та літератури. Сьогодні багато говориться про екологічне забруднення. Але не менш небезпечне забруднення духовне. Мусимо визнати, що в багатьох випадках винуватій ми самі. Десь не довчили своїх дітей, у чомусь проґавили, не стали на захист духовних святинь. Сьогодні, як ніколи, перед нами, словесниками, стоїть важливе завдання: виховати в школяра доброту.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

кейс с ответами внутренний конфликт

принципиальная схема приемника golon rx 607ac

юлия кузьминых сделка 3 часть в плену любви читать